Metody
Hodnocení studujících navzájem
| Počet účastníků | libovolný, předpokladem je předchozí práce ve skupinách |
|---|---|
| Prostor | ideálně variabilní, studující potřebují vytvořit pracovní prostor pro skupinovou práci |
| Pokročilost | střední obtížnost vyžadující zvládnutí některých didaktických kompetencí |
| Časová náročnost | 10 minut |
| Zařazení do lekce | Imaginace jako klíčová složka vnímání auditivního artefaktu |
| Pomůcky | předtištený formulář některé ze zvolených metod nebo papír a tužka s návodem, jak si mají studující vytvořit pracovní tabulku, případě ppt prezentace s navolenými otázkami do skupin |
Horké křeslo
| Počet účastníků | libovolný, do aktivity se pravděpodobně zapojí 5-10 osob |
|---|---|
| Prostor | nutný variabilní prostor s možností centrální snadno dostupné pozice pro mluvčího |
| Pokročilost | střední obtížnost vyžadující zvládnutí některých didaktických kompetencí |
| Časová náročnost | 5 - 15 minut |
| Zařazení do lekce | Observace jako tvůrčí metoda ve filmu, audiu a televizi |
| Pomůcky |
Imaginace
| Počet účastníků | libovolný |
|---|---|
| Prostor | libovolný |
| Pokročilost | střední obtížnost vyžadující zvládnutí některých didaktických kompetencí |
| Časová náročnost | 5 - 15 minut |
| Zařazení do lekce | Imaginace jako klíčová složka vnímání auditivního artefaktu, Žánr v auditivním médiu – reportáž |
| Pomůcky | papír a tužka |
Vyvozování otázek z audiovizuální nebo auditivní ukázky
| Počet účastníků | libovolný, dvojice |
|---|---|
| Prostor | libovolný |
| Pokročilost | střední obtížnost vyžadující zvládnutí některých didaktických kompetencí |
| Časová náročnost | čas nutný na ukázku + 5 minut na práci ve dvojicích + 5 minut na sdílení otázek |
| Zařazení do lekce | Edukační potenciál podcastu |
| Pomůcky | tužka, papír |