←  
Zpět  |  Všechny metody

Pitch

Počet účastníků libovolný
Prostor libovolný, prostorem je v tomto případě mysl a universum
Pokročilost začátečníci
Časová náročnost 5-20 minut, vhodné pro evokaci tématu
Zařazení do lekce Imaginace jako klíčová složka vnímání auditivního artefaktu
Pomůcky

sdílená prezentace, tabule

Popis metody

Pitch je často užívaná metoda kreativních průmyslů, jde o prezentaci projektu nebo myšlenky kreativní části týmu pro investory, distributory nebo producenty za účelem získání podpory projektu nebo přímo kapitálu. V širším slova smyslu jde o jakoukoliv krátkou promluvu, kterou se snažíte jednoho člověka nebo skupinu osob o něčem přesvědčit.

Cílem je

a/ pronést krátkou přesvědčivou řeč, ve které jsou vědomě užity emoce a apel na představivost – mluvíme obvykle o projektu, který je v zárodku a potřebujeme na svou stranu získat potenciální partnery projektu

b/ doprovodit pitch vizuální, obvykle powerpointovou prezentací, v níž už lze explicitně zmínit například i prestižní herecké obsazení projektu, exkluzivní partnery nebo nabídky exkluzivních práv producenta.

Využití metody ve výuce učí studující akcentovat imaginativní stránky prezentovaného tématu. Umožňuje odstoupit od faktografie a soustředit se na zážitkové, emotivní, sociální a síťovací konotace tématu. Výrazně proměňuje terminologii užívanou v lekci, soustředí se na jiné typy inteligence. Podporuje týmovou imaginaci, kreativitu. Je nutné dobře vyvážit skupinové zapojení všech účastníků výuky, je proto vhodné využít kombinace metod (pracuje jeden – dvojice – čtveřice – celá skupina, výsledky porad jsou vizualizovány a kompletovány).