Pitch
Počet účastníků | libovolný |
---|---|
Prostor | libovolný, prostorem je v tomto případě mysl a universum |
Pokročilost | začátečníci |
Časová náročnost | 5-20 minut, vhodné pro evokaci tématu |
Zařazení do lekce | Imaginace jako klíčová složka vnímání auditivního artefaktu |
Pomůcky | sdílená prezentace, tabule |
Popis metody
Pitch je často užívaná metoda kreativních průmyslů, jde o prezentaci projektu nebo myšlenky kreativní části týmu pro investory, distributory nebo producenty za účelem získání podpory projektu nebo přímo kapitálu. V širším slova smyslu jde o jakoukoliv krátkou promluvu, kterou se snažíte jednoho člověka nebo skupinu osob o něčem přesvědčit.
Cílem je
a/ pronést krátkou přesvědčivou řeč, ve které jsou vědomě užity emoce a apel na představivost – mluvíme obvykle o projektu, který je v zárodku a potřebujeme na svou stranu získat potenciální partnery projektu
b/ doprovodit pitch vizuální, obvykle powerpointovou prezentací, v níž už lze explicitně zmínit například i prestižní herecké obsazení projektu, exkluzivní partnery nebo nabídky exkluzivních práv producenta.
Využití metody ve výuce učí studující akcentovat imaginativní stránky prezentovaného tématu. Umožňuje odstoupit od faktografie a soustředit se na zážitkové, emotivní, sociální a síťovací konotace tématu. Výrazně proměňuje terminologii užívanou v lekci, soustředí se na jiné typy inteligence. Podporuje týmovou imaginaci, kreativitu. Je nutné dobře vyvážit skupinové zapojení všech účastníků výuky, je proto vhodné využít kombinace metod (pracuje jeden – dvojice – čtveřice – celá skupina, výsledky porad jsou vizualizovány a kompletovány).