V-CH-D (Vím – CHci vědět – Dozvěděl/a jsem se)
Počet účastníků | jakýkoli |
---|---|
Prostor | jakýkoli |
Pokročilost | začátečníci |
Časová náročnost | 5-10 minut na začátku a na konci lekce |
Zařazení do lekce | |
Pomůcky | tužka, papír |
Popis metody
Metoda rámuje lekci: na začátku jsou účastníci vyzváni, aby formulovali, co vše o tématu už ví (Vím), kdy se s ním setkali, co je napadá, když se řekne… apod. Cílem je, aby jednoduše a rychle zmapovali své prekoncepty, vybavili si informace a zkušenosti s tématem (individuální brainstorming). Navazuje výzva, aby se zamysleli, co by o tématu chtěli vědět, co je jim nejasné, nesrozumitelné (CHci vědět).
Na konci lekce ve fázi reflexe se k úvodním poznámkám vracíme – studenti formulují, co se dověděli (D). Smyslem není výčet nových informací, ale formulace stěžejního uvědomění; studenti vybírají a třídí informace a vracejí se k otázkám, reflektují, zda mají odpovědi, mohou psát i nové otázky, které z lekce vyplývají (D).
Doporučení – tabulka:
Vím | Chci vědět | Dozvěděl/a jsem se |
|
|
|